Duyurular
ALES pazar günü yapılacak        Tarih : 25.11.2011 08:03:59
ALES pazar günü yapılacak       ANKARA - Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES), 27 Kasım Pazar günü yapılacak.    

ANKARA - Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES), 27 Kasım Pazar günü yapılacak.    

LES, Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) Van hariç diğer il merkezleri ile Lefkoşa ve Bişkek'te yapılacak.   

ükseköğretim kurumlarında öğretim görevlisi, okutman, araştırma görevlisi, uzman, çevirici ve eğitim öğretim planlamacısı kadrolarına açıktan veya öğretim elemanı dışındaki kadrolardan naklen atanabilmek için, ALES'e girmek gerekiyor.    

ürkiye'deki lisansüstü eğitimi programlarında öğrenim görmek isteyenlerin de ALES'e katılması koşulu bulunuyor.    

ükseköğretim kurumlarının öğretim elemanı ihtiyacının karşılanması amacıyla lisansüstü öğrenimi görmek üzere yurt dışına gönderilecek adayların seçiminde de bu sınavın sonuçları kullanılıyor.  

27 Kasım Pazar günü saat 09.30'da başlayacak sınav, 180 dakika sürecek. Sınavda adaylara, sayısal ve sözel bölümden oluşan yetenek testi uygulanacak. Sınav Türkçe yapılacak.  

3469 Kişi Tarafından Okundu.

Yazdır Yorum Ekle Tavsiye
1 2 3 4 5 Henüz Puan Verilmedi  
Kaynak: ntvmsnbc

Kategori ¬ Sınav Sistemleri

Yorumlar ( 0 )

Kayıtlı Yorum Bulunamadı

Diğer Haberler

YGS sonuçları açıklandı

YGS sonuçları açıklandı
ANKARA - Üniversiteye giriş sınavının birinci aşaması olan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) sonuçları 6 gün sonra açıklandı.

 29.03.2014 14:42:25

YGSnin 32 sorusu yayınlandı

YGSnin 32 sorusu yayınlandı
ANKARA - YGS de soruların tamamını yayınlamama kararı alan ÖSYM, rastgele seçilen 32 soruyu, adayların incelemesine açtı. Soruları incelemek için
tıklayın

 23.03.2014 13:29:56

YGS için  gürültü  ve  rapor  alarmı

YGS için gürültü ve rapor alarmı
ANKARA - ÖSYM, bu yıl YGSnin seçime bir hafta kala yapılacak olması nedeniyle öncelikle, sınavın gürültüsüz bir ortamda yapılması ve öğrencilerin rahatsız olmaması için sınavın yapılacağı 08.00-13.00 saatleri arasında seçim duyurusu ve miting yapılmamasının sağlanması amacıyla Yüksek Seçim Kuruluna (YSK) yazı gönderdi.

 18.03.2014 10:57:21

ÖSYM kılavuzuna  4+4+4  ayarı

ÖSYM kılavuzuna 4+4+4 ayarı
ANKARA - ÖSYMden yapılan açıklamada, 2012-2013 öğretim yılında yükseköğretim kurumlarına öğrenci seçme ve yerleştirme işlemlerinde uygulanacak kuralları içeren 2012-ÖSYS Kılavuzunda, kılavuzda yer alan kuralların yayım tarihinden sonra yürürlüğe girebilecek yasama, yürütme ve yargı organları ile Yükseköğretim Kurulu kararları gerekli kıldığı takdirde değiştirilebileceği belirtildi.

 30.05.2012 07:55:36

Memurlar KPDS de terleyecek

Memurlar KPDS de terleyecek
ANKARA - Yabancı dil tazminatı almak isteyen kamu personelinin yabancı dil bilgisi seviyesini belirlemek için düzenlenen KPDS yarın yapılacak.

 19.05.2012 13:43:51

LYS başvuruları uzatıldı

LYS başvuruları uzatıldı
İSTANBUL - 2012 LYS başvuruları 30 Nisan 2012 tarihiyle sona erdi. 2012 YGS puanıyla LYS ye girmeye hak kazanan öğrencilerin en geç 30 Nisan 2012 tarihine kadar başvurularını yapmaları gerekiyordu.

 02.05.2012 13:30:38

Başkentte YGS önlemleri

Başkentte YGS önlemleri
İSTANBUL - Ankara Valisi Alaaddin Yüksel, Yükseköğretime Geçiş Sınavının (YGS) sakin ve güvenli bir ortamda yapılabilmesi için uygulanacak önlemlerin anlatıldığı bir genelge yayımladı.

 25.03.2012 09:16:48

YGSnin tarihi açıklandı

YGSnin tarihi açıklandı
İSTANBUL - Üniversiteye girişte uygulanan birinci aşama olan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS), 1 Nisan Pazar günü yapılacak. YGS, Türkiyede tüm il ve bazı ilçe merkezleri ile KKTCnin başkenti Lefkoşada, 160 sınav merkezinde gerçekleştirilecek.

 25.03.2012 08:58:03

SBS kalkıyor

SBS kalkıyor
İSTANBUL - Milli Eğitim Bakanlığı, 4+4+4 kademeli eğitim sisteminde uygulanmak üzere SBS nin değiştirilmesi için çalışma başlattı. Öğrenciler yine sınava girecek ama bu sadece öğrencinin durumunu tespit edecek sınav olacak. Tespit sınavı nın yanı sıra notu , öğretmen görüşü , rehberlik yönlendirmesi ve ailelerin görüşü de etkin olacak.

 06.03.2012 07:41:03

YGSde soru krizi

YGSde soru krizi
İSTANBUL - Milli Eğitim Bakanlığı, ortaöğretim ders müfredatını güncelledi. Uygulamayla farklı sınıflardaki ders müfredatına yeni konular eklenirken, bazılarının da yeri değiştirildi. Ancak bu değişiklikler başta mezunlar olmak üzere bu yıl sınava girecek öğrencilerin aleyhine işliyor.

 03.02.2012 05:42:13