Duyurular
Dershaneler azaldı, özel okullar arttı Tarih : 16.05.2012 14:22:18
Dershaneler azaldı, özel okullar arttıİSTANBUL - Türkiyedeki dershane sayılarında son beş yıl içinde azalış, özel okul sayılarında ise artış yaşandı. Böylece dershane sayısı 3 bin 961, özel okul sayısı ise 5 bin 269 olarak belirlendi.

İSTANBUL - Türkiye'deki dershane sayılarında son beş yıl içinde azalış, özel okul sayılarında ise artış yaşandı. Böylece dershane sayısı 3 bin 961, özel okul sayısı ise 5 bin 269 olarak belirlendi.

illi Eğitim Bakanlığı (MEB) 2011-2012 verilerine göre, özel okul öncesi eğitime, ilköğretime ve ortaöğretim bağlı 5 bin 269 okulda 535 bin 788 öğrenci eğitim görüyor. Bu okullardaki derslik sayısı ise 40 bin 157 olarak belirlenirken, bu okullarda 66 bin 730 öğretmen eğitim veriyor.

akanlığın son 5 yıl içindeki verilerine bakıldığında özel okulların sayılarında artış yaşandığı görülüyor.

strong>DERSHANE SAYILARI AZALDI
Özel öğretim kurumları içinde yer alan özel dershane sayısı ise 2011-2012 eğitim öğretim verilerine göre 3 bin 961 olarak belirlendi.

Dershanelerde 1 milyon 219 bin 472 öğrenci eğitim alırken, 50 bin 163 öğretmen çalışıyor.

akanlığın son 5 yıl içindeki verilerine bakıldığında ise dershane sayılarında zamanla azalış yaşandı. 2007-2008'deki dershane sayısı 4 bin 31 iken, 2008-2009'da 4 bin 262, 2009-2010'da 4 bin 193, 2010-2011'de ise 4 bin 99 olarak belirlendi.

Türkiye genelinde en çok dershane büyük illerde İstanbul, Ankara ve İzmir'de bulunuyor.

1545 Kişi Tarafından Okundu.

Yazdır Yorum Ekle Tavsiye
1 2 3 4 5 Henüz Puan Verilmedi  
Kaynak: ntvmsnbc

Kategori ¬ Genel

Yorumlar ( 0 )

Kayıtlı Yorum Bulunamadı

Diğer Haberler

Okullarda sorgu odası iddiası

Okullarda sorgu odası iddiası
MANİSA - Türk Eğitim Sen Manisa Şube Başkanı Recep Varlıakman, sendika binasında düzenlediği basın toplantısında bazı iddialarda bulunud.

 25.03.2014 03:37:45

Avcı: 100 bin kişiyi nereden buldular?

Avcı: 100 bin kişiyi nereden buldular?
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, bir etkinliğe katılmak üzere geldiği Eskişehirde, gazetecilerin sorularını yanıtladı.

 17.03.2014 15:37:41

Milli Eğitimde atamalar

Milli Eğitimde atamalar
Milli Eğitim Bakanlığında 14 genel müdürden 3ü görevden alındı.

 14.03.2014 13:34:34

YGS sorularına polis koruması

YGS sorularına polis koruması
Milli Eğitim Bakanlığı, ÖSYM ve Emniyet Genel Müdürlüğü, Yükseköğretime Geçiş Sınavı nedeniyle alarmda.

 10.03.2014 09:10:39

İki dili aynı anda öğrenecekler

İki dili aynı anda öğrenecekler
İSTANBUL - ESP Eğitim ve Danışmanlık ve İngiltere de eğitim veren Robertson Dil Okulu iki dilin aynı anda öğretildiği farklı bir yöntemle Yapı Kredi ve Garanti Bankası çalışanlarına eğitim verecek.

 30.05.2012 13:48:32

2012 ÖMSS sonuçları açıklandı

2012 ÖMSS sonuçları açıklandı
ANKARA - 2012 Özürlü Memur Seçme Sınavı (ÖMSS) sonuçları açıklandı.

 29.05.2012 18:58:13

Batmandaki çocukların kaderi değişecek

Batmandaki çocukların kaderi değişecek
İSTANBUL - Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen yarışmada Türkiye nin kaderini değiştireceğine inandığı projesiyle 100. olan sınıf öğretmeni Samet Doğan görev yaptığı Batman da çocukların karşılaştığı zorlukları kendisiyle yapılan röportajda ntvmsnbc ile paylaşmıştı.

 28.05.2012 06:26:18

Din dersi öğretmenleri ilahiyattan yetişecek

Din dersi öğretmenleri ilahiyattan yetişecek
İlköğretim ve liselerde verilen din kültürü ve ahlak bilgisi (DKAB) derslerinin öğretmenleri artık ilahiyat fakültelerinde yetişecek. Daha önce eğitim fakültesi bünyesinde olan DKAB öğretmenliği bölümleri, bu yıl ilahiyat fakültelerine devredilecek.

 28.05.2012 04:43:12

Öğretmenler artık 5 hafta daha az tatil yapacak

Öğretmenler artık 5 hafta daha az tatil yapacak
İSTANBUL - TOBB ETÜ öğrenci konseyinin düzenlediği konferansa katılan Bakan Dinçer, bakanlığın yaptığı çalışmalara, Okullar Hayat Olsun Projesi ile Fatih Projesine ve zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılmasına ilişkin düzenlemeye değindi. Eğitim sisteminde paradigma değişikliğine gittiklerini belirten Bakan Dinçer, eğitimde farklılıkların gözetilmesinin önemine işaret etti. Bakan Dinçer, çocukların küresel düzeyde rekabet gücünü yakalayabilecek bilgi ve yeteneklere sahip olması gerektiğini belirterek, çocukların toplumsal ve ahlaki değerleri, sosyal sorumluluğu, tarih bilinci taşıyacakları bilgi sahibi olmaları gerektiğini söyledi.

 26.05.2012 07:17:43

Lise sonda rapor krizi

Lise sonda rapor krizi
İSTANBUL - Milli Eğitim Bakanlığının illere gönderdiği yazı tartışmalara neden oldu.

 24.05.2012 06:13:58